Run Free Groningen staat voor een stressvrij, actief en ontspannen leven. Een leven waarin jij zelf aan het roer staat en je de koers bepaalt. Je vrij voelt om keuzes te maken die goed zijn voor jou. Minder stress ervaart door prestatiedruk, werkdruk en de ruimte voelt om te zijn wie jij bent. Run Free Groningen biedt running therapie, gecombineerd met coaching. De sessies vinden in de buitenlucht plaats.

Running therapie

Running Therapie is het therapeutisch inzetten van rustig hardlopen afgewisseld met wandelen onder begeleiding van een running therapeut als aanvullende behandelvorm voor mensen met psychische klachten. Hardlopen heeft een lichamelijk en psychologisch effect. Het helpt je burn-out-, psychische- en stressklachten te verminderen. Het is een doeltreffende manier om dagelijkse spanningen los te laten. Je loopt letterlijk je hoofd leeg. Daarnaast richten we ons op ademhaling.

Coaching

Met alleen hardlopen zul je veel resultaten kunnen boeken, maar als je niet goed in je vel zit, omdat je bijvoorbeeld een depressie of burn-out hebt, is het ook nodig om onderliggende problemen aan te pakken. Tijdens de sessies gaan we ook hier mee aan de slag, door middel van oefeningen en gesprekken. Een aantal thema’s die vaak aan bod komen zijn:

  • mindset
  • grenzen voelen en stellen
  • leren nee zeggen
  • je werk
  • jezelf beter leren kennen
  • leven vanuit je intuïtie in plaats van je verstand
  • ontspanning
  • piekeren
  • angsten en onzekerheden

Het doel van elk traject is dat je meer inzicht in jezelf hebt, weet wat jezelf anders kunt doen en hier ook actief mee aan de slag gaat.

Lees hier over de verschillende trajecten en de kosten.

Nieuw: Start to Run Free

Heb je geen behoefte aan een uitgebreid coach traject, maar je zou best willen leren hoe hardlopen kunt inzetten tegen stress. Ben je al super vaak begonnen met hardlopen, maar lukte het niet om het vol te houden doordat je jezelf zoveel prestatiedruk oplegde. Of wil je technieken leren over ademhaling en hardlopen, waardoor het lopen meer ontspannen gaat?

Dan is Start to Run Free iets voor jou!

In 5 weken leer ik je hoe je op een energiezuinige manier kunt hardlopen. Hoe je daardoor stress vermindert en leer je hoe je je ademhaling als anker kunt gebruiken. Daarnaast ga je leren beter naar je lichaam te luisteren en gaan we aan de slag met je mindset, zodat je een positievere kijk krijgt op hardlopen, sporten en hopelijk ook in het algemeen.

5 weken lang behandelen we elke week een ander thema. De groep is niet te groot waardoor er genoeg persoonlijke aandacht is voor al jouw vragen.

Direct aan de slag

Zit je niet lekker in je vel, ervaar je veel stress en wil je NU al aan de slag? Ontvang dan een aantal oefeningen waarmee je vandaag nog aan de slag kunt.

Ga aan de slag met:

  • Mindset
  • Ademhaling
  • Aandacht
  • Ontspannen hardlopen

Coach en running therapeut

Als coach ben ik continue aan het groeien en leer ik weer van de mensen die ik begeleid. Doordat ik zelf de nodige ervaring heb met mijn eigen mentale gezondheid kan ik heel goed met jou meevoelen, denken en begrijp ik veel van de vraagstukken op een ‘dieper’ niveau. Maar mijn ervaring is tweeledig: de ervaring met coachen en mijn persoonlijke ervaringen met depressie en op het randje van een burn-out zitten.

Veel van mijn kennis heb ik opgedaan tijdens mijn studie psychologie, nog steeds lees ik veel over deze onderwerpen en blijf ik op de hoogte van ontwikkelingen rondom burn-out, depressie, ademhaling en alles hieromheen. Ook heb ik de opleiding tot Running Therapeut gedaan via Stichting Running Therapie Nederland.

Graag loop ik een stukje met je mee op jouw weg naar een (stress) vrijer en gelukkiger leven.